A luxus márpedig elvárás!
2011. szeptember 16. írta: Nokri

A luxus márpedig elvárás!

A minap hallottam arról a reklámról, ami mostanában Svájcban a tévében megy. A vásárlásra buzdító kisfilmek az iPhone beszerzésére buzdítanak, mégpedig a következő szlogennel:
"Ha nincs iPhone-od, akkor nincs iPhone-od!"
Igen, először én is arra gondoltam: mi van? De ha mélyebbre ásunk, ott van az értelme: ha nincs iPhone-od, akkor gáz vagy! Csak akkor vagy valaki, ha rendelkezel egy ilyen készülékkel. No igen - gondolom én - nekik igazán nem kiadás, és tényleg, hát nem gáz, ha nincs iPhone-od? (No comment!)

 
Az a bizonyos iPhone hirdetés


Ennek kapcsán eszembe jutott egy történet. Nyáron Rómában voltunk a pasimmal, és hát nem lehetett nem észrevenni az utcai árusokat, akik minden sarkon kínálták "márkás" táskáikat: Louis Vuitton, Burberry, Chanel, etc. Fel is merült bennem egy röpke és igen halvány pillanatra, hogy poén lenne venni egyet, de pasim máris felvilágosított: nem jó ötlet, mert ha Svájcba megyünk, ott bizony lekapcsolnak miatta. Én persze nem hittem a fülemnek, még a hatályos jogszabályt is megkerestettem vele az interneten! És bár igaznak tűnik az állítás, valamiért azt gondolom, hogy ez senki másnak nem jó, csak azoknak a nagy cégeknek, amiknek már úgyis rengeteg pénzük van, hogy még több legyen. Ugyanis, ha esetleg a vámvizsgálatnál meglátják a táskámat (pl. reptéren), joguk van mindenféle igazolást kérni tőlem, esetleg számlát, és ha úgy vélik, hogy nem valódi, nemcsak, hogy elkobozzák tőlem, de még meg is büntetnek. Sőt, hogy még izgalmasabb legyen, a táskát - ha túl jó a hamisítvány - átküldik a márkacégnek, akik megállapítják, hogy nem tőlük származik, tehát hogy tényleg hamisítvány. Ezért viszont kiállítanak egy olyan számlát, amitől egy életen át csuklik az ember... Mindez persze olyan címszó alatt fut, hogy "feketegazdaság elleni harc".
Értem én amúgy az ő álláspontjukat, de úgy gondolom: nem mindegy, hogy milyen a kézi táskám? A hamisítványon egyrészt úgyis látszik, másrészt nyilván nem hülye az, aki megvette 10 euroért, nem fogja azt hinni, hogy az az eredeti (ahhoz már elég hülyének kell lenni), tehát az én részemről az csak egy darab valami, amiben a zsebkendőt és egyéb hasznavehetetlen dolgokat tartok. Persze Svájcban minden második embernek van egy LV-ja...

Megint más nézőpont persze a svájciaké. Egy laza fejszámolással arra az eredményre jutottam, hogy míg egy átlag magyar fizetésből (legyen 200 000 HUF) csak két-három havonta jönne ki egy egyszerű kis Louis Vuitton tatyó, addig egy átlag svájci fizetésből (legyen mondjuk 6000 CHF, ami megközelítőleg másfél millió) egy hónapban négy ilyen táska is kijön. No, így már persze könnyű gáznak minősíteni azt, akinek nincs menő táskája, telefonja, laptopja, akármije!

Én pedig nem gyűjtök sem LV táskára, sem iPhone-ra! Hogy szembe jöjjön minden sarkon??? Na azt már nem!

Ha tetszett a bejegyzés lájkolj, kommentelj, oszd meg másokkal és persze gyere vissza máskor is!

A bejegyzés trackback címe:

https://feljegyzeseksvajcbol.blog.hu/api/trackback/id/tr576282072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása